Heb je een vraag?

Hier kun je terecht voor alle veelgestelde vragen bij Salland Storage. Staat je vraag er niet tussen? Stel hem in de chat rechtsonder in beeld of zoek contact met ons!

Zoeken op uw vraag?

Algemene vragen

Deze vragen zijn van algemene aard en hebben betrekking op alle ruimtes en opslagformules.

Wat is Salland Storage?

Salland Storage is een Deventer bedrijf. Opgericht in 2006 is het inmiddels hét adres voor het huren van goedkope, veilige en tijdelijke buiten opslagruimte in verschillende volumes. Ook motorstalling is mogelijk. In Zutphen is ook Car Storage mogelijk.
Salland Storage heeft de StowBox ontwikkeld, een unieke, mobiele verhuiscontainer die klanten in Deventer kunnen gebruiken om hun inboedel te verhuizen van en naar het opslag park.

Waar vind ik Salland Storage?

Salland Storage heeft vestigingen in

Deventer
Duurstedeweg 6
7418 CK Deventer
(0570) 629 231

Duiven
Geograaf 3 (Bij IKEA)
6921 EW Duiven
(026) 66 90 212

Zutphen
De Stoven 1
7206 AZ Zutphen
(0575) 796 070

Doetinchem
Auroraweg 5
(0570) 629 231

Hoe kan ik Salland Storage bereiken?

Mail naar [email protected] of bel (0570) 629 231.

Welke kantoortijden hanteren jullie?

Openingstijden receptie: ma-vr van 9.00 tot 17.30 uur.

Is er altijd personeel aanwezig?

Tijdens de openingstijden van de receptie is er altijd personeel aanwezig. Mocht er niemand aanwezig zijn bel dan (0570) 629 231.

Tot hoe laat is Salland Storage vandaag bereikbaar?

Tot 17.00 uur. Daarna kunt u eventueel de voicemail inspreken. De chat via de website www.sallandstorage.nl wordt elke dag tot ‘s avonds half negen beantwoord. Van vrijdagavond tot zondagavond is Salland Storage alleen voor calamiteiten telefonisch bereikbaar op 0570 629 231.

Self storage

Veelgestelde vragen over onze self storage ruimtes. Deze zijn desgewenst 24 uur per dag toegangelijk.

Wat houdt buitenopslag in?

Onze opslagcontainers staan buiten opgesteld op ruim opgezette storage parken. Dat betekent dat je altijd met de eigen auto voor je opslagruimte kunt parkeren. Je hoeft nergens naar binnen en je hebt 24/7 toegang met je eigen sleutel.

Welke opslagvolumes zijn er beschikbaar?

Er zijn vier verschillende volumes beschikbaar; 1,75m2/4m3 (goed voor circa 50 verhuisdozen); 3,5m2/8m3 ; 7m2/16m3; 14m2/32m3. De kleinste opslagruimte (1,75m2/4m3) is al beschikbaar vanaf 25 euro per vier weken. Natuurlijk kunt u altijd later een ruimte bijhuren. Je kunt heel eenvoudig online opslagruimte reserveren.

In principe is ‘the sky the limit’. In overleg met de klant, vaak ondernemers, is er bij ons heel veel mogelijk. Denk hierbij aan maatwerk qua afmetingen, materialen, schappen, opbergmogelijkheden, hulpmiddelen zoals (kracht)stroom, water en afvoer, verlichting, sensoren, alarm, camera’s, etc.

Het kan zeker voordelig zijn om een ruimte voor een langere periode te huren. Wij denken graag met je mee, ook waar het gaat om het zo goed mogelijk benutten van de te huren ruimte. Maak met ons een afspraak om alle mogelijkheden door te nemen.

Wat voor opslagcontainers gebruikt Salland Storage?

Salland Storage gebruikt opslagcontainers van Universal Storage Containers. Deze zijn getest onder de meest extreme omstandigheden en kunnen zeer hoge en erg lage temperaturen aan. Ze zijn volledig geïsoleerd, geventileerd, vrij van vorst en condensatie, op te delen in meerdere units, goed beveiligd en vrij van ongedierte. Bovendien zien ze er prima uit.

Zijn er goederen die ik niet mag opslaan bij jullie?

Kunst, antiek, sieraden, waardevolle edelmetalen/ collecties, afvalstoffen, aan bederf onderhevige zaken, asbest en/of blauwleer, (kunst)mest, gasflessen/bussen, accu’s, vuurwerk, brandbare vloeistoffen (zoals verf, terpentine, benzine en/of diesel), gevaarlijke stoffen of preparaten, illegale goederen, cash (contanten), waardepapieren, effecten of aandelen, dieren en of andere levende organismen kunnen wij helaas niet accepteren. Mochten wij het bovenstaande toch aantreffen, dan zijn wij gerechtigd deze te verwijderen zonder vooraf de huurder hiervan in kennis te stellen. Zie voor de complete, actuele lijst artikel 3.5 van onze algemene voorwaarden.

Is de opslagruimte droog en vocht/vorstvrij?

De opslagruimtes van Salland Storage zijn schoon, vorstvrij, droog en vrij van ongedierte.

Kan ik altijd bij mijn spullen?

De opslaglocaties van Salland Storage zijn 24/7 bereikbaar. Dat geldt alleen voor Deventer en Zutphen. Je kunt dus te allen tijde bij je eigen opslagbox terecht om spullen op te slaan of op te halen. In Duiven en Doetinchem hanteren we afwijkende tijden. Vraag hiervoor naar de voorwaarden.

Krijg ik een eigen sleutel?

Zodra je de huurovereenkomst hebt ondertekend kun je een eigen sleutel ophalen bij de receptie. Hiermee kun je het hek openen en heb je toegang tot je eigen opslagbox. Voor de ontvangst van de sleutel dien je ook te tekenen. Wanneer de huurovereenkomst eindigt ben je verplicht om de sleutel weer in te leveren.

Kan ik met mijn auto voor mijn opslagruimte komen?

De storage parken van Salland Storage zijn dusdanig ruim opgezet dat je altijd met je eigen auto voor je gehuurde opslagruimte kunt komen. Het kan voorkomen dat je tijdens drukke momenten even moet wachten voordat dat mogelijk is. Dat is helaas niet altijd te vermijden.

Kan ik buitenopslag ook voor mijn bedrijf gebruiken?

De opslaglocaties en -ruimtes van Salland Storage zijn bijzonder geschikt voor bedrijfsopslag en om als distributiehub te fungeren.

Is opslag bij Salland Storage veilig?

Onze opslagparken zijn beveiligd met een hekwerk, slimme camera’s, particuliere beveiliging en een alarminstallatie. Bovendien zijn de parken goed verlicht. De opslagcontainers zijn zonder sleutel bijzonder moeilijk te openen en zijn beveiligd met een SKG***cilinderslot. Ons motto is dan ook: “Je spullen staan hier veiliger dan thuis.”

Zijn mijn goederen verzekerd en waartegen?

Wanneer je een eigen inboedelverzekering hebt afgesloten, dan geldt deze ook bij ons. Wij voldoen aan alle voorwaarden voor de gedelegeerde verzekering voor bijvoorbeeld inboedelopslag. Je kunt dit bij je tussenpersoon verifiëren. Geen eigen inboedelverzekering? je kunt er één afsluiten bij Salland Storage.

Verzekeren via Salland Storage kost 10% extra, bovenop het huurbedrag. De waarde bedraagt € 500,- per vierkante meter. De prijs hebben wij gekoppeld aan het aantal vierkante meters, omdat grotere inboedels over het algemeen een hogere waarde hebben.

Zijn de opslagparken verlicht?

De opslagparken van Salland Storage zijn altijd goed verlicht zodat je nooit in het donker hoeft in- of uit te laden.

Kunnen jullie het vervoer/verhuizen van mijn spullen regelen?

Jazeker, je kunt bij ons een StowBox huren om je spullen zelf in te vervoeren. Je kunt daarvoor ook onze StowAssist inhuren, dé handige hulp bij de bezorging en verhuizing van de StowBox. Let wel, de StowAssist is geen professionele verhuizer. De StowAssist rijdt de StowBox naar je huis, helpt mee met inladen en neemt de opslagcontainer ook weer mee naar onze opslaghal. Hier blijft de StowBox staan totdat je je spullen weer op het adres van je keuze wilt gaan uitladen.

Je bespaart dus tijd en energie door het inhuren van onze StowAssist. Zorg echter dat je altijd minimaal met z’n tweeën bent tijdens het in- en uitladen.

Kan ik bij jullie verhuisdozen aanschaffen?

Jazeker, wij verkopen op onze locatie in Deventer stevige verhuisdozen. Dit zijn feitelijk opslagdozen met een versterkte wand. Verhuisdozen van de bekende bouwmarkten willen na een paar maanden opslag nog wel eens inzakken, met als gevolg een instabiele inboedel en beschadigde spullen. Wij hebben altijd verhuisdozen op voorraad. U kunt ook verhuisdozen bij ons kopen als u geen ruimte huurt. De maten van onze verhuisdozen zijn L53*B29*H33 cm en hebben een inhoud van 51 liter. Naast verhuisdozen hebben wij ook verhuisdekens, meubelhoezen, bubbelfolie, tape en meer. Check voor al onze producten en prijzen de tarievenlijst.

Kan ik eerst even komen kijken bij Salland Storage?

Dat kan natuurlijk. Bel 0570 – 629 231, of gebruik de chatfunctie op de website of mail naar [email protected] en maak een afspraak met Astrid of Sonja. Ze laten je graag ons storage park in Deventer zien en vertellen ondertussen over alle mogelijkheden die we onze huurders kunnen bieden.

Huren

Vragen over het huren, reserveren en opzeggen.

Hoe kan ik opslagruimte huren?

Je kunt eenvoudig online een opslagruimte huren. Je kunt hier de locatie kiezen, de periode en de grootte die je nodig hebt. Een ruimte huren kan al vanaf 1,75 m2/4m3. Hierin kunt u zo’n 50 verhuisdozen opslaan. Wil je eerst meer informatie? Bel ons dan op (0570) 629 231, mail ons via [email protected] of gebruik de chatfunctie op de homepage.

Kan ik eenvoudig ruimte bijhuren/verminderen?

Bijhuren is uiteraard mogelijk, mits we daarvoor voldoende plaats hebben. Als je de gehuurde ruimte wilt verkleinen, kunnen we eventueel een tussenmuur plaatsen. Hierdoor kan de verkleining al de eerstvolgende huurperiode ingaan.

Kan ik een opslagruimte reserveren?

Jazeker. Dit kan via de reserveringsoptie op onze website, of je maakt een afspraak om langs te komen. Je kunt dan ook direct een rondleiding krijgen. Je kunt tot maximaal een maand van tevoren reserveren.

Hoe kan ik een huurovereenkomst opzeggen?

Omdat het om een formele huurovereenkomst gaat, moet je deze schriftelijk opzeggen. Dit kun je doen door het opzegformulier in te vullen.

Kan ik een overeenkomst annuleren?

Er kan natuurlijk altijd iets gebeuren waardoor je je plannen moet wijzigen. Wanneer annuleren noodzakelijk is, denken wij graag met mee. Echter, wij hebben wel kosten moeten maken tijdens het voorbereidingstraject. Dit kunnen actieve kosten zijn zoals voorbereidende werkzaamheden. Er bestaan echter ook passieve kosten, zoals een ruimte die voor jou is vrijgehouden en om die reden niet aan een andere partij kan worden verhuurd.

Om deze reden moet je bij annulering altijd de eerste huurtermijn alsnog betalen, en ook de inschrijfkosten voldoen. Deze inschrijfkosten hoeft je een volgende keer niet meer te betalen omdat je gegevens dan al in ons systeem zijn ingevoerd.

Worden er inschrijfkosten berekend?

De eenmalige inschrijfkosten bedragen 25 euro. Wanneer je op een later tijdstip opnieuw bij ons gaat huren, ben je in ons systeem bekend en hoef je geen inschrijfkosten meer te betalen.

Moet ik een borg betalen?

We berekenen een bedrag van 100 euro aan borg. Dit bedrag krijg je uiteraard terug aan het einde van de huurovereenkomst wanneer alles in goede staat is achtergelaten.

Kan iemand mijn huurcontract overnemen?

Het is niet toegestaan het gehuurde geheel of gedeeltelijk aan derden onder te verhuren of hoe dan ook door derden te laten gebruiken of medegebruiken, in welke vorm dan ook zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Salland Storage.

Is er een opzegtermijn?

Omdat we een formele huurovereenkomst met elkaar aangaan, hebben wij ook een opzegtermijn. De overeenkomst schept immers voor beide partijen verplichtingen. De opzegtermijn is 14 dagen voor het einde van de 4-wekelijkse termijn. Kijk hier voor de actuele huurperiodes en opzegtermijnen.

Wat is de minimale huurtermijn?

De minimale huurperiode bedraagt één maand. Denkt u er dan wel aan dat u op tijd (dus 14 dagen voor de aanvang van de nieuwe periode) de huur opzegt.

Prijzen

Check ook onze uitgebreide Salland Storage prijslijst, die hier te vinden is.

Wat kost opslag bij jullie?

De kleinste ruimte (1,75m2/4m3) kost 25 euro per vier weken. Hierin kun je 50 verhuisdozen opslaan. De grootste ruimte (14m2/32m3) kost 139 euro per vier weken. Hierin kun je circa 400 verhuisdozen kwijt. Je betaalt ook een borg van 100 euro (krijg je terug na afloop van de huurperiode) en eenmalig 25 euro inschrijfkosten.

Hoeveel BTW betaal ik over mijn opslag?

Particulieren betalen geen BTW. Bij zakelijke opslag betaal je wel BTW.

Betalen

Betaling en incasso.

Hoe is de betaling geregeld?

Bij het afsluiten van de overeenkomst betaal je een borg van € 100,- (retour na einde overeenkomst). Daarnaast berekenen wij € 25,- inschrijfkosten + 1e periode huur. Deze kun je hier betalen. 

Het jaar is opgedeeld in 4-wekelijkse periodes, omdat de ene maand langer is dan de andere. Je kunt aan het begin van een periode huren, of in het midden (na 14 dagen). Je betaalt dus nooit meer dan 14 dagen onnodig huur. In het geval van prepaid tarief wordt de huur voorafgaand aan de periode afgeschreven van je IBAN-rekening. Huur je tegen het postpaid tarief, dan kunt je de huur overmaken via onze betaalpagina. Kijk hier voor de actuele huurperiodes.

Wat zijn de incassodata?

De huur wordt na vaste 4-wekelijkse termijnen afgeschreven. Iedere 2 weken is er de mogelijkheid om in te stappen. Voorbeeld: Als je op op 5 mei 2022 je goederen wilt opslaan bij ons, dan kun je vanaf 2 mei 2022 de ruimte huren. Je huurt dus nooit langer dan 2 weken ‘ongebruikt’. Kijk hier voor de actuele huurperiodes en incassodata.

StowBox

Alles wat je over onze StowBox wilt weten.

Wat kost de StowBox? Wat kost de StowBox?

De StowBox kent 2 formules; ShortStay en LongStay. De prijslijst voor deze formules vind je hier.

ShortStay duurt maximaal 12 dagen en kent een totaaltarief. Dit is inclusief 2 keer halve daghuur van de aanhanger, de StowMover. De ShortStay termijn kan onbeperkt worden verlengd met 12 dagen.

LongStay betreft alle termijnen langer dan bovengenoemd. Er is dan sprake van een huurovereenkomst voor per 4 weken, geldig tot wederopzegging. De huur van de aanhanger, de StowMover, wordt apart gefactureerd per halve dag of hele dag.

De borg bedraagt € 100,-. Dit ontvang je retour na de huurperiode. De inschrijfkosten bedragen € 25,-. Mocht je opnieuw bij ons huren, dan betaal je geen inschrijfkosten meer.

Een StowBox kan worden uitgerust met grote verhuisdekens en telescoopstangen voor het vastzetten van zware goederen. Prijzen hiervoor vind je in onze prijslijst.

Wanneer kies ik voor StowBox Longstay? Een praktijkvoorbeeld.
De familie De Vries heeft hun huis verkocht en gaat voor 6 maanden een huurwoning betrekken. De huurwoning is wat krapper, dus ze willen hier alleen met het hoognodige naartoe verhuizen. De rest van de spullen moet 6 maanden worden opgeslagen.

Ze hebben 45 verhuisdozen nodig, net als 6 verhuisdekens, 4 stevige hoezen voor witgoed en een rol van 10 meter noppenfolie.

Op zo’n moment is de StowBox met het LongStay tarief ideaal. Deze StowBox kost € 95,- per 4 weken. Eventuele aanvullende diensten kunnen apart worden afgenomen. Over de lange termijn is dit goedkoper dan een all-in tarief. Ook is het op deze manier mogelijk om maatwerk te leveren.

Omdat ze hun inboedelverzekering behouden voor de tijdelijke woning, is hun inboedel in de StowBox tevens meeverzekerd.​

Zie hier voor een rekenvoorbeeld.

Wanneer kies ik voor StowBox Shortstay? Een praktijkvoorbeeld.

Goed nieuws: de familie Jansen heeft hun huidige woning verkocht. De woning moet echter vlotter dan gepland worden opgeleverd, te weten op 1 juni.

De sleutel van de nieuwe woning krijgen ze ook op 1 juni, maar naast wat sauswerk moet er ook een andere vloer worden gelegd. Ze zijn voornemens om een paar weken in een vakantiepark te overbruggen en zoeken om die reden een zeer tijdelijke opslagplaats voor hun gedeeltelijke inboedel, zonder onnodig gesleep. Ze hebben tevens nog 45 verhuisdozen nodig.

Een StowBox met het ShortStay tarief is het meest geschikt. De prijs is een all-in tarief zonder opzegtermijn. Ook een inboedelverzekering en een verhuispakket zijn inclusief.

Helaas loopt de verbouwing uit en kunnen ze pas 22 juni alsnog verhuizen. In totaal hebben ze de StowBox dus een dikke 3 weken in gebruik gehad.

Zie hier voor een rekenvoorbeeld.

Waar wordt de StowBox opgeslagen?

De Stowbox wordt in onze ruime, schone en goed beveiligde hal aan de Duurstedeweg in Deventer opgeslagen.

Kan ik tijdens de opslagperiode bij mijn StowBox?

Ja, dat kan zeker. Bel of mail om een afspraak te maken. Het bezoek is eenmalig gratis, hierna vragen we een tegemoetkoming van € 25,-.

Wilt je regelmatig langskomen? Dan kun je er ook voor kiezen om de StowBox op de begane grond te laten plaatsen, zodat je gebruik kunt maken van onze self storagefaciliteiten. Dit kost € 30,- per vier weken.

Hoe groot is de StowBox?

De StowBox is 13,8 m3 groot. Dit is drie keer zo groot als een doorsnee boedelaanhanger. Dit betekent dat er een complete inboedel in de StowBox kan. Let echter wel op het maximale te beladen gewicht dat een StowBox aankan. Dit gewicht bedraagt 750 kg. Dit is ruim voldoende voor een gemiddelde inboedel, maar kan worden overschreden als je bijvoorbeeld zeer veel boeken, serviesgoed of zware eikenhouten meubels hebt. Je zult dan het gewicht moeten verdelen over meerdere StowBoxen.

Wij hebben inboedellijsten die je kunt invullen, zodat je vooraf weet hoeveel volume en gewicht je nodig gaat hebben. Wanneer je zo’n inboedellijst wil ontvangen, vul je het contactformulier in.

Maak bij het beladen van de StowBox één iemand verantwoordelijk voor het gewicht. Deze persoon moet meerekenen hoeveel gewicht er in de StowBox wordt geplaatst. Dit hoeft uiteraard niet op een kilo nauwkeurig. Belaad daarnaast de StowBox evenwichtig, zowel voor en achter als links en rechts.

Heb ik extra spiegels nodig voor het vervoer van de StowBox?

Nee, de StowBox is 1,80 meter breed, zodat er geen extra spiegels nodig zijn. Een B-rijbewijs, trekhaak en een auto met 1300 kg trekgewicht zijn voldoende.

De StowBox is voorzien van extra breedtelampjes, zodat je bij het inparkeren of manoeuvreren over rotondes altijd goed zicht hebt op de uiteinden.

Heb ik een witte plaat nodig om de StowBox te mogen vervoeren?

De StowMover, de speciale aanhanger om de StowBox te mogen vervoeren, is voorzien van een eigen kenteken. Je ontvangt een kopie van de kentekenpapieren bij je vertrek. Je hebt dus geen witte plaat nodig.

Misschien overbodig om te vermelden: er is geen verband tussen een aanhanger met een eigen kenteken en het rijden met een B-rijbewijs.

Ik lever mijn StowMover te laat in, is dat erg?

Omdat er veel meer StowBoxen zijn dan aanhangers, moeten we het gebruik van de aanhanger zorgvuldig plannen. Het kan dus zijn als u de aanhanger een halve dag reserveert, deze voor het andere dagdeel is verhuurd aan een andere klant. Uiteraard plannen wij dit niet op de minuut, maar veel langer dan een dagdeel speling is er niet.

Wanneer je in plaats van een halve dag tóch een hele dag nodig hebt, voldoet niet slechts het prijsverschil tussen een halve en een hele dag. Wij hebben immers iemand die ook een halve dag wilde huren een alternatief aan moeten bieden. We brengen op dat moment dus een extra halve dag huur in rekening. De tarieven vind je in de prijslijst.

Oei, de StowBox is te zwaar beladen, wat nu?

Je mag met een StowBox tot 800 kg vervoeren. Dit is erg veel en ruim voldoende voor een inboedel van 13 m3. Toch kan het zijn dat jouw inboedel zwaarder weegt. Denk aan diverse gedemonteerde kasten, een uitgebreide boekenverzameling, grote porceleinsets, bovengemiddeld veel witgoed, etc.

Wij hebben een nauwkeurige inboedelcalculator die zowel volume als gewicht berekent. Soms heb je qua volume genoeg aan één StowBox, maar komt je niet uit met het gewicht. Je kunt dan eventueel een tweede StowBox huren.

Wanneer je tijdens de verhuizing toch per ongeluk meer hebt ingeladen dan vooraf is berekend, dan kun je hier onderweg een bekeuring voor krijgen. Omdat wij hier geen invloed op kunnen uitoefenen, is dit je eigen verantwoordelijkheid. We adviseren om altijd één persoon verantwoordelijk te maken voor het bijhouden van het laadgewicht tijdens de verhuizing.

Oplossingen

Op het technische vlak zul je merken dat de te zwaar beladen StowMover (het speciale chassis om de lichtgewicht StowBox te kunnen vervoeren) agressief zal ‘meeremmen’ tijdens het remmen onderweg. Dit is een veiligheidsmaatregel om te zorgen dat ook lichtere auto’s alsnog veilig hun bestemming bereiken.

Wanneer je met een te zwaar beladen StowBox bij de opslagruimte arriveert, dan zal dat door onze weegmethodes snel aan het licht komen. Er zijn dan meerdere oplossingen:

– Je laadt de zwaarste goederen uit.

– De StowBox moet verplicht op de begane grond worden geplaatst. Door het hoge gewicht is deze namelijk niet te stapelen, omdat het hefvermogen van een heftruck flink afneemt vanaf een bepaalde hoogte. Opslag op de begane grond gaat wel op basis van beschikbaarheid en kent een toeslag. Deze vind je in onze prijslijst.

– Er wordt direct € 50,- in rekening gebracht als onderhoudsbijdrage voor de aanhanger. Dit is een reservering voor de banden, as, rubbers, koppeling en frame. De aanhanger slijt immers extra hard tijdens dit soort ritten.

– Je kunt niet meer met dezelfde lading bij ons wegrijden. Wij kunnen immers niet de verantwoordelijkheid nemen om een klant te laten vertrekken met een te zware StowBox.

Hoe dan ook; je zult de goederen niet in een keer kunnen verplaatsen, of andere vervoermiddelen moeten inschakelen.

Moet ik de StowBox reserveren?

Ja, de StowBox is erg populair en de vraag is groter dan het (nog steeds groeiende) aanbod. Gebruikers komen en gaan, dus er is vaak wel snel weer een StowBox beschikbaar. We raden je echter aan om de StowBox 3 tot 5 weken van tevoren te boeken.

Kan ik met de StowBox naar het buitenland?

Dit kan. De StowMover (de StowBox aanhanger) is voorzien van een eigen kentekenplaat en verzekering met EU-dekking. De wegen en hoogteverschillen in onze buurlanden verschillen wel van de onze, dus zorg voor een goede trekauto en houd het gewicht van de StowBox zo laag mogelijk.

Omdat de StowBox is ontworpen voor maximale ruimtebenutting en stapelbaarheid, is deze niet gestroomlijnd. Dit is normaal gesproken geen probleem, omdat het verkeer met de StowBox voornamelijk lokaal is. Wanneer je een langere rit moet maken, adviseren wij indien mogelijk een hoge auto als trekauto, bijvoorbeeld een SUV of een busje.

Wanneer je naar het buitenland gaat, hanteren wij voor de StowMover een dagtarief zonder kilometerbeperking. Voor langere periodes is dit tarief in overleg, maar altijd op basis van beschikbaarheid.

Meer informatie? Klik hier voor StowBox buitenland.

Krijg ik een sleutel bij mijn StowBox?

Tijdens het gebruik van de StowBox krijg je een sleutel. Bij het retourneren van de StowBox lever je de sleutel weer in. Wij bewaren deze in een sleutelkluis. Iedere StowBox heeft een genummerd slot met bijbehorende, unieke sleutel. Je kunt echter niet zomaar je StowBox bezoeken, omdat deze in de hal staat opgestapeld. Wil je altijd bij de StowBox, dan kun je voor een toeslag van € 35,- per 4 weken je StowBox op de begane grond laten plaatsen. Je hebt dan self storage mogelijkheden.

Mag ik met een B-rijbewijs de StowBox vervoeren?

Ja, dit mag. De StowBox en StowMover-aanhanger wegen gezamenlijk 500 kg. Ze mogen met 800 kg worden beladen. Dit betekent dat je, met een B-rijbewijs en een auto die 1300 kg mag trekken, met de StowBox op pad kunt. Deze 1300 kg is bewust gekozen, omdat nagenoeg iedere auto met trekhaak minimaal 1300 kg mag trekken, enkele hybrides en A-segmenters uitgezonderd.

Het is een hardnekkig fabeltje dat je met een B-rijbewijs maar 750 kg mag trekken. Je mag het trekgewicht van de eigen auto benutten, zolang het totaalgewicht maar niet boven de 3500 kg komt.

Kan ik een opslagruimte reserveren?

Jazeker. Dit kan via de reserveringsoptie op onze website, of je maakt een afspraak om langs te komen. Je kunt dan direct een rondleiding krijgen. Je kunt maximaal een maand van tevoren reserveren.

Kan ik de StowBox voor een periode bij mij thuis laten staan?

Dat is niet aan te raden. De StowBox is niet volledig waterdicht, en niet alle verzekeringen dekken mogelijke waterschade. Daarbij vinden de buren het waarschijnlijk niet zo prettig om tegen de StowBox aan te kijken. Een enkele overnachting kan wel, dan is het echter wel aan te raden dat de StowBox overdekt komt te staan. Het eigen risico wordt dan afgekocht voor een bedrag van € 12,50.

Staat je vraag er niet tussen?

Stel hem in de chat rechtsonder in beeld of zoek contact met ons!