Medewerkers aan het woord: Sonja de Groot

We stellen je graag voor aan mensen die bij Salland Storage werken. De beste en meest praktische tips komen natuurlijk van onze medewerkers die elke dag met opslagzaken te maken hebben. Deze keer is het woord aan Sonja de Groot.

Sinds wanneer werk je bij Salland Storage?

Ik werk sinds eind 2015 bij Salland Storage.

Op welke momenten lopen we de grootste kans jou tegen te komen?

Eigenlijk kan dat gedurende de hele dag!

Doordat ik veel verschillende werkzaamheden verricht binnen Salland Storage ben ik, naast mijn administratieve werkzaamheden, veel te vinden op ons terrein en in de opslaghal.

Ben je op ons terrein bij je opslagunit en heb je een vraag, loop dan gerust naar me toe. Ze noemen me de duizendpoot binnen het bedrijf, ik weet overal wel wat van…

Op woensdag en vrijdag na 15:00 uur ben ik echter niet aanwezig. Dan staat mijn collega Astrid je te woord.

 

De meeste klanten zullen jou kennen van….?

….het eerste contact dat ze met mij hebben wanneer ze komen vragen naar de opslagmogelijkheden en de begeleiding gedurende het hele proces tot aan het daadwerkelijke opslaan van de spullen.

Vaak ook daarna nog als er vragen zijn of gewoon om een praatje te komen maken.

 

Hoe ziet jouw werkdag er uit?

Dat weet ik eigenlijk nooit van tevoren. Ik begin om 09:00 uur met een globaal idee van de werkzaamheden die echt moeten gebeuren die dag. Zoals StowBoxen op de aanhanger zetten voor verhuizingen die dag of het komende weekend. Sleutels klaar leggen voor toekomstige klanten die komen huren. Deze mensen ontvangen en inschrijven of uitleg geven. Units schoonmaken enzovoorts.

Tussendoor beantwoord ik e-mails en telefoontjes en ontvang ik mensen die onverwachts langskomen. Verder worden er ook vaak pakketjes bezorgd die ik aanneem en dan naar de plaats van bestemming breng, aangezien er meerdere bedrijven gevestigd zijn op dit adres aan de Duurstedeweg.

Omdat ik ook voor een vaste huurder in het pand, Bonk Elektro, werk, lopen de werkzaamheden voor dit bedrijf en Salland Storage door elkaar heen. Ik probeer hier blokuren voor te maken, maar door de binnenkomende telefoontjes en klanten lukt dit vaak niet. Het zijn altijd werkdagen met veel afwisseling, waarbij ik goed moet kunnen switchen tussen alle verschillende zaken die gedaan moeten worden. Elke werkdag is dus weer anders en interessant.

 

Wat is het leukste onderdeel van je werk?

De gesprekken met de klanten die zich komen inschrijven of komen vragen naar de opslagmogelijkheden. Ik probeer ze natuurlijk zo goed mogelijk te helpen door eerst goed te luisteren.

Ook het helpen van onze huurders die ergens mee zitten vind ik helemaal leuk.

Kortom, het klantcontact vind ik het leukst!

 

Waarom moeten mensen klant blijven of worden bij Salland Storage volgens jou?

De opslag bij Salland Storage is veilig en niet duur in vergelijking met andere opslagbedrijven.

Verder heb ik al meermalen van klanten gehoord dat het contact tussen de medewerkers van Salland Storage en de klanten zelf zo fijn is. No nonsense, klant- en oplossingsgericht en vooral de vriendelijkheid. Dat ontbreekt er nogal eens aan bij andere bedrijven….

 

De beste tip die je klanten kunt geven is…..

Regel eerst de opslag voor je spullen en daarna pas de helpende familieleden en vrienden. Doe dit alles ruim van tevoren. Het komt voor dat mensen alles thuis al geregeld hebben voor een zaterdag en dan op vrijdag bellen om opslagruimte te regelen om vervolgens te ontdekken dat opslag niet mogelijk meer is…