Medewerkers aan het woord: Sonja de Groot

In onze nieuwe rubriek Medewerkers aan het woord stellen we u graag voor aan mensen die bij Salland Storage werken. De beste en meest praktische tips komen natuurlijk van de mensen die iedere dag met opslag te maken hebben. We trappen deze eerste keer af met Sonja de Groot.

Sinds wanneer werk bij Salland Storage?

Ik werk sinds eind 2015 bij Salland Storage.

Op welke momenten lopen we de grootste kans jou tegen te komen?

Eigenlijk gedurende de hele dag!

Doordat ik veel verschillende werkzaamheden verricht binnen Salland Storage, ben ik naast mijn administratieve werkzaamheden, veel te vinden op ons terrein en in de opslaghal.

Ben je op ons terrein bij je opslagunit en heb je een vraag, loop gerust naar me toe. Als duizendpoot binnen het bedrijf weet ik overal wel wat van.

Op woensdag en vrijdag na 15:00 uur ben ik echter niet aanwezig. Dan staat mijn collega Astrid je te woord.

 

De meeste klanten zullen jou kennen van….?

….het eerste contact dat ze met mij hebben bij het vragen naar de opslagmogelijkheden en de begeleiding gedurende het hele proces naar het daadwerkelijke opslaan van de spullen.

Vaak ook daarna nog als helpende hand bij vragen of gewoon voor een praatje.

 

Hoe ziet jouw werkdag er uit?

Dat weet ik eigenlijk nooit van tevoren. Ik begin om 09:00 uur met een globaal idee welke werkzaamheden er echt moeten gebeuren die dag. Zoals StowBoxen op de aanhanger zetten voor verhuizingen die dag of het komende weekend. Sleutels klaar leggen voor toekomstige klanten die komen huren. Deze mensen ontvangen en inschrijven of uitleg geven. Units schoonmaken e.d.

Tussendoor beantwoord ik e-mails en telefoontjes en ontvang mensen die onverwachts langskomen. Verder worden er ook vaak pakketten bezorgd die ik aanneem en dan naar de plaats van bestemming breng, aangezien er meerdere bedrijven gevestigd zijn aan de Duurstedeweg.

Omdat ik ook voor een vaste huurder in het pand, Bonk Elektro, werk, lopen werkzaamheden voor hem door de werkzaamheden van Salland Storage heen. Ik probeer hier blokuren voor te maken, maar door de binnenkomende telefoontjes en klanten lukt dit vaak niet. Het zijn altijd werkdagen met veel afwisseling, waarbij ik goed moet kunnen switchen tussen alle verschillende dingen die gedaan moeten worden. Elke werkdag is dus weer anders en interessant.

 

Wat is het leukste onderdeel van je werk?

De gesprekken met de klanten die komen inschrijven of komen vragen naar opslag en die ik dan zo veel mogelijk probeer te helpen door goed te luisteren. 

Ook het helpen van huurders die met iets zitten vind ik helemaal leuk.

Kortom, het klantcontact vind ik het leukst.

 

Waarom moeten mensen klant blijven of worden bij Salland Storage volgens jou?

De opslag bij Salland Storage is veilig en niet duur in vergelijking met andere opslagbedrijven.

Verder heb ik al meermalen van klanten gehoord dat het contact tussen de medewerkers van Salland Storage en de klanten zelf zo fijn is. No nonsense, klant- en oplossingsgericht en vooral vriendelijk. Dat ontbreekt ook nogal eens bij bedrijven….

 

De beste tip die je klanten kunt geven is…..

Regel eerst de opslag voor je spullen en daarna pas de helpende familie en vrienden e.d.  Doe dit alles ruim van tevoren. Het komt voor dat mensen alles thuis al geregeld hebben voor een zaterdag en dan vrijdag bellen voor opslag om vervolgens te ontdekken dat opslag niet mogelijk meer is.