Veelgestelde vragen

  |  Login of registreer
Registreer


  • like_blacklike_whiteunlike_blackunlike_white
    1.Rekenvoorbeelden huurscenario's
    Hierin vindt u uitgewerkte huurscenario's als hulpmiddel voor onze tarievenlijst. Zowel het te betalen bedrag bij aanvang als het periodieke bedrag dat wordt afgeschreven zijn hierin uitgewerkt.
  • Nostalgische Hal
    image

    Kees is student en gaat 5 maanden backpacken in Azië. Hij heeft zijn studentenkamer opgezegd en wil graag tijdelijk zijn spullen kwijt. Zijn totale opslagbehoefte bedraagt in kubieke meters 7m3, of in vierkante meters 3m2.


    De Nostalgische Hal is dan de beste keuze. Met de 8m3 grote Salland Storage aanhanger (onderdeel van de € 25,- startkosten) kan hij zijn inboedel hier naar toe verhuizen. Omdat hij zijn inboedelverzekering heeft opgezegd, wil hij zijn goederen graag verzekeren via Salland Storage.
    Tevens koopt hij 15 verhuisdozen voor kleine spullen.


    Het rekenvoorbeeld voor Kees luidt als volgt:

    Prijs per Bedrag Bijzonderheden
    Starttarief Eenmalig €25,-
    3m2 in hal 4 weken €37,50
    Inboedelverzekering 4 weken €3,75
    Verhuisdoos € 1,50 per stuk €22,50
    Borg Eenmalig €100,- Retour na de huurperiode
    ___________ _____________ ______________
    Te betalen bij aanvang €163,75 De borg à €100,- ontvangt hij retour na de huurperiode.
    Huurbedrag Per 4 weken €41,25 Dit is tot wederopzegging.
  • StowBox ShortStay
    image

    Goed nieuws: de familie Jansen heeft hun huidige woning verkocht. De woning moet echter vlotter dan gepland worden opgeleverd, te weten op 1 juni.


    De sleutel van de nieuwe woning krijgen ze ook op 1 juni, maar naast wat sauswerk moet er ook een andere vloer worden gelegd. Ze zijn voornemens om een paar weken in een vakantiepark te overbruggen en zoeken om die reden een zeer tijdelijke opslagplaats voor hun gedeeltelijke inboedel, zonder onnodig gesleep. Ze hebben tevens nog 45 verhuisdozen nodig.


    Een StowBox met het ShortStay tarief is het meest geschikt. De prijs is een allin tarief zonder opzegtermijn. Ook een inboedelverzekering en een verhuispakket zijn inclusief.


    Helaas loopt de verbouwing uit en kunnen ze pas 22 juni alsnog verhuizen. In totaal hebben ze de StowBox dus een dikke 3 weken in gebruik gehad.

    Product Prijs per Bedrag  Bijzonderheden
    StowBox ShortStay All-in tarief €175,- Inclusief 12 dagen huur, 2x huur StowMover aanhanger, verzekering en verhuispakket
    Verlenging 12 dagen €50,-
    45 dozen € 1,50 per stuk €67,50
    Borg Eenmalig €200,- Retour na de huurperiode
    ___________ _____________ ______________
    Te betalen bij aanvang €492,50 De borg à €200,- ontvangen ze retour na de huurperiode.
    Totaalbedrag huurperiode €225,-
  • StowBox LongStay
    image

    De familie De Vries heeft hun huis verkocht en gaat voor 6 maanden een huurwoning betrekken. De huurwoning is wat krapper, dus ze willen hier alleen met het hoognodige naartoe verhuizen. De rest van de spullen moet 6 maanden worden opgeslagen.

    Ze hebben 45 verhuisdozen nodig, net als 6 verhuisdekens, 4 stevige hoezen voor witgoed en een rol van 10 meter noppenfolie.

    Op zo'n moment is de StowBox met het LongStay tarief ideaal. Deze StowBox kost € 95,- per 4 weken. Eventuele aanvullende diensten kunnen apart worden afgenomen. Over de lange termijn is dit goedkoper dan een all-in tarief. Ook is het op deze manier mogelijk om maatwerk te leveren.

    Omdat ze hun inboedelverzekering behouden voor de tijdelijke woning, is hun inboedel in de StowBox tevens meeverzekerd.

     

    Product Prijs per Bedrag Bijzonderheden
    StowBox LongStay 4 weken €95,-
    Starttarief Eenmalig €100,- Voor dit bedrag huurt u 2x de StowMover aanhanger (heenweg/terugweg)
    6 dekens 4 weken €0,75 per stuk
    4 hoezen 4 weken € 0,75 per stuk
    45 dozen Aanschaf €1.50 per stuk
    Noppenfolie Aanschaf €7,50 Per 10 meter
    Borg Eenmalig €200,- Retour na de huurperiode
    ___________ _____________ ______________
    Te betalen bij aanvang €477,50 De borg à €200,- ontvangen ze retour na de huurperiode.
    Totaalbedrag Per 4 weken €102.50
  • 2.Algemene vragen
    Deze vragen zijn van algemene aard en hebben betrekking op alle ruimtes en opslagformules.
  • Hoe is het klimaat in de opslagruimte?
    image

    Het pand heeft dakramen en biedt een goede isolatie. Ook beschikken we over verwarming om vorst buiten te houden. Naast een goed klimaat wordt er ook zorggedragen voor de veiligheid en bestrijden we actief eventueel ongedierte.

  • Zijn mijn goederen verzekerd?
    image

    Indien u beschikt over een inboedelverzekering, dan geldt deze tevens bij ons. Wij voldoen aan alle voorwaarden voor de gedelegeerde verzekering voor bijvoorbeeld inboedelopslag. U kunt dit bij uw tussenpersoon verifiëren. Indien u geen inboedelverzekering heeft kunt u deze ook bij Salland Storage afsluiten.

    Verzekeren via Salland Storage kost 10% extra bovenop uw huurbedrag. De waarde bedraagt € 500,- per vierkante meter. De prijs hebben wij gekoppeld aan het aantal vierkante meters, omdat grotere inboedels over het algemeen een hogere waarde hebben.

  • Kunnen jullie het transport of de verhuizing van mijn goederen regelen?
    image

    Jazeker. Sinds dit jaar bieden wij StowAssist, een handige hulp bij de bezorging en verhuizing van uw StowBox. De StowAssist brengt de StowBox, helpt mee met inladen en neemt hem weer mee naar het opslagbedrijf. Dit vormt het midden tussen een doe-het-zelf verhuizing en een professionele verhuizer.

    Aanvullende hulp is dus vereist, maar u bespaart tijd en energie (halen/brengen/inladen) met StowAssist.

  • Kan ik bij Salland Storage ook verhuisdozen kopen?
    image

    Ja, wij verkopen stevige verhuisdozen. Dit zijn feitelijk zelfs opslagdozen met een versterkte wand. Verhuisdozen van de bekende bouwmarkten willen na een paar maanden opslag nog wel eens inzakken, met als gevolg een instabiele inboedel en beschadigde spullen. Verhuisdozen hebben wij altijd op voorraad. U mag ook verhuisdozen bij ons kopen als u geen ruimte huurt. Naast verhuisdozen hebben wij ook verhuisdekens, meubelhoezen, bubbelfolie, tape en meer. Prijzen vindt u in onze prijslijst.

  • Wat is de opzegtermijn?
    image

    Omdat we een formele huurovereenkomst met elkaar aangaan, hebben wij ook een opzegtermijn. De overeenkomst schept immers voor u en voor ons verplichtingen. De opzegtermijn is 14 dagen voor het einde van de 4 wekelijkse termijn. De termijnen zijn:

    Periode Van Tot en met Extra instapdatum
    1-4 1-1-2017 29-1-2017 16-1-2017
    5-8 30-1-2017 26-2-2017 13-2-2017
    9-12 27-2-2017 26-3-2017 13-3-2017
    13-16 27-3-2017 23-4-2017 10-4-2017
    17-20 24-4-2017 21-5-2017 8-5-2017
    21-24 22-5-2017 18-6-2017 5-6-2017
    25-28 19-6-2017 16-7-2017 3-7-2017
    29-32 17-7-2017 13-8-2017 31-7-2017
    33-36 14-8-2017 10-9-2017 28-8-2017
    37-40 11-9-2017 8-10-2017 25-9-2017
    41-44 9-10-2017 5-11-2017 23-10-2017
    45-48 6-11-2017 3-12-2017 20-11-2017
    49-52 4-12-2017 31-12-2017 18-12-2017

    Voorbeeld. Wanneer u 16 maart verhuist, betaalt u de huurperiode van 27-2 t/m 26-3 nog. U dient de huur op te zeggen vóór 12 maart. U haalt de goederen dan op 16 maart en de huurovereenkomst eindigt 26 maart.

    Let er op dat u niet te 'strak' plant en opzegt. Wanneer u plots de ruimte of StowBox een week langer nodig heeft, is het prettig dat dit ook daadwerkelijk kan. Plan uw vertrekdatum bij voorkeur zo'n 10 dagen voor het verstrijken van de termijn.

  • Hoe moet ik de huurovereenkomst opzeggen?
    image

    Omdat het een formele huurovereenkomst betreft, dient u de huurovereenkomst schriftelijk op te zeggen. Dit kan het eenvoudigst door een email te sturen naar [email protected] (of hier).


    De huurovereenkomst dient 14 dagen voor aanvang van de nieuwe 4 wekelijkse afschrijvingstermijn te worden opgezegd. Uitgebreidere informatie hierover vindt u ook in deze vragenlijst.

  • Waarom is er een opzegtermijn?
    image

    Wij hebben een opzegtermijn van 14 dagen om een aantal redenen. Allereerst zijn wij gebonden aan SEPA-wetgeving, die vereist dat wij een afschrijving al ruim van tevoren moeten aanbieden aan uw bank.


    Daarnaast hebben wij even tijd nodig om uw huuropject opnieuw aan te bieden aan een potentiële klant. Wanneer u dagelijks zou kunnen opzeggen, dan zouden wij op dinsdag aan een potentiële klant 'nee' verkopen, om woensdag van u te moeten vernemen dat u vertrekt. Dit zorgt voor een minder efficiënte bezetting van de huurobjecten en heeft daarmee een ongunstige prijsstelling tot gevolg, ook voor u.


    U kunt uiteraard wel te allen tijde uw goederen ophalen, maar de huurovereenkomst loopt dan nog even door. Sowieso is het onverstandig om uw vertrek te plannen op de laatste huurdag, want u heeft op dat moment geen buffer voor een calamiteit.

  • Kan iemand mijn huurcontract overnemen?
    image

    Ja, dit kan. In sommige gevallen wil het voorkomen dat een familielid of (ex)partner de ruimte met inboedel overneemt.  Het huidige contract dient dan te worden opgezegd met inachtneming van de opzegtermijn, om hierna een nieuwe overeenkomst aan te gaan met de nieuwe huurder. Ook de verzekering en overige opties dienen te worden overgenomen.

  • Kan een overeenkomst worden geannuleerd?
    image

    Er kan altijd iets voorvallen, waardoor uw plannen moeten wijzigen. Wij werken graag mee indien annuleren voor u noodzakelijk is. Echter hebben wij wel kosten moeten maken in het voorbereidingstraject. Dit kunnen actieve kosten zijn zoals voorbereidende werkzaamheden. Echter zijn er ook passieve kosten, omdat een ruimte die wordt vrijgehouden, niet aan een andere partij kan worden verhuurd.

     

    Om deze reden dient bij annulering altijd de eerste huurtermijn alsnog te worden voldaan, alsmede de inschrijfkosten. Deze inschrijfkosten hoeft u de eventuele volgende keer niet meer te voldoen.

     

  • 3.Prijzen
    Hier vindt u veelgestelde vragen over de Salland Storage prijslijst, te vinden http://www.sallandstorage.nl/prijslijst/.
  • Hoe is de prijslijst opgebouwd?
    image

    Onze prijslijst hebben wij geprobeerd zo logisch mogelijk op te bouwen. Deze is ruwweg in 4 caterogiën op te delen:

    1. StowBox ShortStay
    2. StowBox LongStay
    3. Nostalgische Hal
    4. Self Storage ruimte

    1. StowBox ShortStay
    Dit betreft een all-in prijs voor 12 dagen inclusief huur StowMover voor de heen- en terugreis, een inboedelverzekering, verhuispakket. Dit kan onbeperkt worden verlengd met 12 dagen. U huurt dan zonder opzegtermijn en bent dus optimaal flexibel.

    2. StowBox LongStay
    Wilt u voor langere periode opslaan, dan is LongStay goedkoper. Voor een 4-wekelijks bedrag huurt u de StowBox. De StowMover aanhanger, maar ook verhuisaccessoires kunt u er apart bijhuren.

    3. De Nostalgische Hal

     

    De Nostalgische Hal kent een m2-prijs. U kunt vanaf 2m2 huren. Naast de m2's kunt u ook extra zaken erbij nemen, zoals verhuisaccessoires, een verzekering, verruimde verhuistijden (multi-entry) of diverse vervoersmogelijkheden.

    4. Self Storage

     

    Deze ruimtes zijn met name geschikt voor ondernemers die vaak bij hun goederen aanwezig dienen te zijn. Ze zijn makkelijk bereikbaar en geheel op maat in te richten. Een maatprijs is op dat moment dan ook onvermijdelijk.

  • 4.Betalen
    Deze vragen hebben betrekking op de betaling van de opslagruimtes.
  • Hoe is de betaling geregeld?
    image

    Bij het afsluiten van de overeenkomst betaalt u een borg van € 100,- (retour na einde overeenkomst). Daarnaast berekenen wij € 25,- inschrijfkosten + 1e periode huur. Deze kunt u per pin betalen of via www.sallandstorage.nl/betalen.

    Het jaar is opgedeeld in 4-wekelijkse periodes, omdat de ene maand langer is dan de andere. U kunt aan het begin van een periode huren, of in het midden (na 14 dagen). U betaalt dus nooit meer dan 14 dagen onnodig huur.

    Deze 1e periode van 4 weken huur wordt als volgt berekend.

    Periode Van Tot en met Extra instapdatum
    1-4 1-1-2017 29-1-2017 16-1-2017
    5-8 30-1-2017 26-2-2017 13-2-2017
    9-12 27-2-2017 26-3-2017 13-3-2017
    13-16 27-3-2017 23-4-2017 10-4-2017
    17-20 24-4-2017 21-5-2017 8-5-2017
    21-24 22-5-2017 18-6-2017 5-6-2017
    25-28 19-6-2017 16-7-2017 3-7-2017
    29-32 17-7-2017 13-8-2017 31-7-2017
    33-36 14-8-2017 10-9-2017 28-8-2017
    37-40 11-9-2017 8-10-2017 25-9-2017
    41-44 9-10-2017 5-11-2017 23-10-2017
    45-48 6-11-2017 3-12-2017 20-11-2017
    49-52 4-12-2017 31-12-2017 18-12-2017

    De eerste en de laatste dag van het jaar zijn voor de volledigheid afgerond.

  • Wat is de procedure bij een betalingsachterstand?
    image

    Wanneer u niet op tijd kunt betalen, bijvoorbeeld door een mislukte incasso, dan heeft u kosteloos 72 uur de gelegenheid om dit negatieve huursaldo aan te vullen.

    Indien u hier geen gebruik van maakt, bieden wij u een huurprijs met verruimde betalingsmogelijkheden. In plaats van prepaid, betaalt u dan postpaid. Het postpaid huurtarief betekent dat de huur met 25% per week wordt verhoogd, met een maximum van 4 weken. De huurprijzen die op de site staan vermeld zijn prepaid.

    Bij Postpaid kunt u de huurprijs betalen via onze betaalpagina. De betalingstermijn bedraagt 7 dagen. Onze online betalingsmodule wordt verzorgd door stichting Mollie en ondersteunt iDeal, creditcard en Paypal.

    Iedere opvolgende week ontvangt u een nieuwe uitnodiging, met een huurverhoging van 25% over het prepaid huurbedrag. Dit gaat door tot het begin van de nieuwe 4-wekelijkse termijn, waarvoor weer het normale prepaid tarief geldt.

  • Wat zijn de incassodata van 2017?
    image

    De huur wordt op vaste 4 wekelijkse termijnen afgeschreven. Iedere 2 weken heeft u de mogelijkheid om in te stappen. De incassodatum staat gelijk aan de eerste datum ('van' in de tabel) van een periode.

    Voorbeeld: wilt u dus op 20 januari 2017 uw goederen plaatsen, dan kunt u vanaf 16 januari de ruimte huren.

    U huurt dus nooit langer dan 2 weken 'ongebruikt'.

    De 4-wekelijkse termijnen vindt u hieronder:

    Periode Van Tot en met Extra instapdatum
    1-4 1-1-2017 29-1-2017 16-1-2017
    5-8 30-1-2017 26-2-2017 13-2-2017
    9-12 27-2-2017 26-3-2017 13-3-2017
    13-16 27-3-2017 23-4-2017 10-4-2017
    17-20 24-4-2017 21-5-2017 8-5-2017
    21-24 22-5-2017 18-6-2017 5-6-2017
    25-28 19-6-2017 16-7-2017 3-7-2017
    29-32 17-7-2017 13-8-2017 31-7-2017
    33-36 14-8-2017 10-9-2017 28-8-2017
    37-40 11-9-2017 8-10-2017 25-9-2017
    41-44 9-10-2017 5-11-2017 23-10-2017
    45-48 6-11-2017 3-12-2017 20-11-2017
    49-52 4-12-2017 31-12-2017 18-12-2017

    De eerste en de laatste dag van het jaar zijn voor de volledigheid afgerond.

  • 5.Nostalgische Hal
    Dit deel van deze vragenlijst heeft betrekking op onze Nostalgische Hal. Voor vragen over de StowBox of self-storage, kunt u omlaag scrollen. In onze Nostalgische Hal bieden wij veilige en goedkope opslag vanaf € 25,- per 4 weken.
  • Hoe groot zijn de opslagruimtes?
    image

    Onze hal is opgedeeld in voorgedefinieerde plaatsen van verschillende groottes. Van tevoren wordt afgesproken hoeveel opslagruimte of bedrijfsruimte u wilt huren. Om een goed beeld van de opslagruimte of bedrijfsruimte te krijgen, adviseren wij u om bij ons langs te komen om zo een goede indruk te krijgen van het aantal vierkante meters dat u kunt huren.

  • Kan ik een opslagruimte reserveren?
    image

    Ja, u kunt een opslagruimte reserveren. Nadat u bij ons langs bent geweest om een indruk te krijgen van het aantal vierkante meter dat u wilt huren, kunt u aangeven deze ruimte alvast te willen reserveren. Hierbij tekent u alvast het contract en betaalt u de huur vooruit. U kunt maximaal een maand van tevoren reserveren.

  • Op welke tijden kan ik bij mijn opslagruimte?
    image

    Indien u incidenteel bij uw inboedelopslag in de nostalgische hal moet zijn, dan is dit mogelijk. Salland Storage is op werkdagen van 9:00 tot 17:30 geopend. Zorg ervoor dat u altijd een afspraak maakt, zodat u zeker weet dat u bij uw goederen kunt. Wilt u uw goederen op regelmatige basis bezoeken, dan kunt u een self-storage ruimte huren. Deze is vrij toegankelijk.

    Doordeweeks kunt u in twee keer de goederen plaatsen en ophalen. Op zaterdag dient dit op afspraak én in één keer te gebeuren.

    Heeft u niet de beschikking over (groot) vervoer en wilt u vaker komen, dan is dit mogelijk. Voor € 15,- heeft u 3 weken de gelegenheid om in meerdere malen uw goederen te plaatsen en/of op te halen. Dit is de zogenaamde 'multi-entry' mogelijkheid. Voor het afhalen van uw goederen geldt dezelfde regeling.

  • Is de veiligheid van de opslagruimte gewaarborgd?
    image

    Salland Storage bewaakt de veiligheid van uw goederen op verschillende manieren. De opslagruimte beschikt over 24/7 camerabewaking, een klasse 3 alarmsysteem inclusief particuliere alarm opvolging en een klasse 4 bouwkundige beveiliging. De hal is altijd afgesloten en alleen op afspraak toegankelijk. Dit heeft tot gevolg dat uw eigen inboedelverzekering geldig is in onze ruimte middels de gedelegeerde verzekering.

  • Hoe kan ik laden en lossen?
    image

    Salland Storage beschikt over een roldeur met een hoogte van 5 meter. De (vracht)auto kan volledig naar binnen rijden, zodat u droog kunt laden en lossen bij uw opslagruimte of bedrijfsruimte. Wij hebben ook diverse hulpmiddelen aanwezig, zoals steekwagens, meubelhondjes, rolkarren, etc.

  • Is er een minimale huurtermijn?
    image

    Bij Salland Storage bestaat er geen minimale huurtermijn. Dit betekent dat u de goederen ook voor bijvoorbeeld een week kunt opslaan. Het enige wat wij vragen is een minimaal huurbedrag van € 150, - totaal. Wanneer u bijvoorbeeld voor € 75, - per 4 weken huurt, betekent dit dat u minimaal 8 weken zou moet huren, wilt u niets hoeven bij te betalen. Er is geen einddatum vastgesteld, u huurt zolang het u uitkomt. Het minimum huurbedrag bedraagt € 25, - per 4 weken.

  • Kan ik tussentijds mijn aantal vierkante meters veranderen?
    image

    Wilt u het aantal vierkante meters vergroten dan is dit mogelijk, mits hier plaats voor is. Uw aantal vierkante meters verkleinen is ook mogelijk, maar dit betekent helaas niet dat dit direct in de huurprijs kan worden meegenomen. Wanneer wij succesvol de vrijgekomen ruimte kunnen benutten, wordt dit direct in de huurprijs verrekend.

  • Wie kan allemaal mijn inboedel bezoeken?
    image

    Alleen de contractant en/of gehuwde partner mag de opslagruimte bezoeken. Voor overige personen is de hal niet toegankelijk, zelfs eerstelijns familieleden. Wilt u dit wel, dan dient u per bezoek deze persoon te machtigen en de persoon zelf te instrueren over onze huisregels en voorwaarden.

  • 6.StowBox
    Deze vragen hebben specifiek betrekking op onze StowBox
  • Wat kost de StowBox?
    image

    StowBox kent 2 formules, de ShortStay en LongStay.

    De prijslijst voor deze formules vindt u hier. ShortStay is maximaal 12 dagen en kent een totaaltarief. Dit is inclusief 2 keer halve daghuur van de aanhanger, de StowMover. De ShortStay termijn kan onbeperkt worden verlengd met 12 dagen.

    LongStay betreft alle termijnen langer dan bovengenoemd. Er is dan sprake van een huurovereenkomst voor per 4 weken, geldig tot wederopzegging. De huur van de aanhanger, de StowMover, wordt apart gefactureerd per halve dag of hele dag.

    De borg bedraagt € 200,-. Dit ontvangt u retour na de huurperiode. De inschrijfkosten bedragen € 25,-. Mocht u opnieuw bij ons huren, dan betaalt u geen inschrijfkosten meer.

    Een StowBox kan worden uitgerust met grote verhuisdekens en telescoopstangen voor het vastzetten van zware goederen. Prijzen hiervoor vindt u in onze prijslijst.

  • Moet ik de StowBox reserveren?
    image

    Ja, de StowBox is erg populair en de vraag is groter dan het (groeiende) aanbod. Gebruikers komen en gaan, dus er is wel snel een StowBox beschikbaar. U wordt echter wel aangeraden om de StowBox 3-5 weken van tevoren te boeken.

  • Hoe groot is de StowBox?
    image

    De StowBox is 13,8m3 groot. Dit is gemiddeld 3 keer zo groot als een boedelaanhanger. Dit betekent dat er volumetechnisch een complete inboedel in de StowBox kan. Let echter wel op het maximale te beladen gewicht dat een StowBox aankan.

    Dit gewicht bedraagt 750KG. Dit is ruim voldoende voor een gemiddelde inboedel, maar kan worden overschreden als u bijvoorbeeld zeer veel boeken, servies of zeer zware eikenhouten meubels heeft. U zult dan het gewicht moeten verdelen over meerdere StowBoxen.

    Wij hebben inboedellijsten die u kunt invullen, zodat u vooraf weet hoeveel volume en gewicht u nodig gaat hebben. Wanneer u zo'n inboedellijst wilt ontvangen, vul dan het contactformulier in.

    Maak bij het beladen van de StowBox één iemand verantwoordelijk voor het gewicht. Deze persoon moet meerekenen hoeveel gewicht er in de StowBox wordt geplaatst. Dit hoeft uiteraard niet op een kilo nauwkeurig. Belaad daarnaast de StowBox evenwichtig, zowel voor en achter als links en rechts.

  • Kan ik mijn StowBox tussentijds bezoeken?
    image

    Ja, u kunt uw StowBox tussentijds bezoeken. Bel of mail voor een afspraak. Het bezoek is eenmalig gratis, hierna vragen we een tegemoetkoming van € 25,-.

    Wilt u regelmatig bij uw eigendommen? Dan kunt u er ook voor kiezen om de StowBox op de begane grond te laten plaatsen, zodat u gebruik kunt maken van onze self storage faciliteiten. Dit kost € 30,- per vier weken.

  • Mag ik met een B-rijbewijs de StowBox vervoeren?
    image

    Ja, dit mag. De StowBox+StowMover aanhanger wegen 500KG. Ze mogen met 800KG worden beladen. Dit betekent dat u, met een B-rijbewijs en een auto die 1300KG mag trekken, met de StowBox op pad kunt. Deze 1300KG is bewust gekozen, omdat nagenoeg iedere auto met trekhaak minimaal 1300KG mag trekken, enkele hybrides en A-segmenters uitgezonderd.

    Het is een hardnekkig fabeltje dat u met een B-rijbewijs maar 750KG mag trekken. U mag het trekgewicht van uw auto benutten, zolang het totaalgewicht niet boven de 3500KG komt.

  • Krijg ik een sleutel van mijn StowBox?
    image

    Ja, iedere StowBox heeft een genummerd slot met bijbehorende unieke sleutel. U kunt echter niet zomaar uw StowBox bezoeken, omdat deze in de hal is opgestapeld. Wilt u altijd bij uw StowBox, dan kunt u voor een toeslag van € 35,- per 4 weken uw StowBox op de grond laten plaatsen. U heeft dan self-storage mogelijkheden.

  • Kan ik met de StowBox naar het buitenland?
    image

    Dit kan. De StowMover (de StowBox aanhanger) is voorzien van een eigen kentekenplaat en verzekering met EU-dekking. De wegen en hoogteverschillen in onze buurlanden verschillen wel van de onze, dus zorg voor een goede trekauto en houd het gewicht van de StowBox zo laag mogelijk.

    Omdat de StowBox is ontworpen voor maximale ruimtebenutting en stapelbaarheid, is deze niet gestroomlijnd. Dit is normaliter geen probleem, omdat het verkeer met de StowBox voornamelijk lokaal is. In geval van een langere rit, adviseren wij indien mogelijk een hoge auto als trekauto, bijvoorbeeld een SUV of busje.

    Wanneer u naar het buitenland gaat, hanteren wij voor de StowMover een dagtarief zonder kilometerbeperking. Voor langere periodes is dit tarief in overleg, maar altijd op basis van beschikbaarheid.

  • Wat gebeurt er als ik mijn StowBox te zwaar heb beladen?
    image

    U mag met een StowBox 800KG vervoeren. Dit is erg veel en ruim voldoende voor een inboedel van 13 m3. Toch kan het zijn dat uw goederen zwaarder zijn. Denk aan veel gedemonteerde kasten, veel boeken, verzamelingen, grote porceleinsets, bovengemiddeld veel witgoed, etc.
    Wij hebben een nauwkeurige inboedelcalculator die zowel volume als gewicht berekent. Soms heeft u qua volume genoeg aan één StowBox, maar komt u niet uit met het gewicht. U kunt dan een tweede StowBox huren, of besluiten uw zwaarste goederen apart op te slaan in onze Nostalgische Hal.
    Mocht u tijdens de verhuizing toch per ongeluk meer in hebben geladen dan vooraf is berekend, dan kunt u hier onderweg een bekeuring voor krijgen. Omdat wij hier geen invloed op kunnen uitoefenen, is dit uw eigen verantwoordelijkheid, dus maak altijd één persoon verantwoordelijk voor het bijhouden van dit laadgewicht tijdens de verhuizing.
    Op het technische vlak zult u merken dat de te zwaar beladen StowMover (het speciale chassis om de lichtgewicht StowBox te kunnen vervoeren) agressief zal 'meeremmen' tijdens het remmen onderweg. Dit is een veiligheidsmaatregel om te zorgen dat ook lichtere auto's alsnog veilig hun bestemming bereiken.
    Mocht u met een te zwaar beladen StowBox bij de opslagruimte arriveren, dan zal dit snel worden geconstateerd middels onze weegmethoden. U heeft dan meerdere oplossingen:

    1. De zwaarste goederen dienen te worden uitgeladen.
    2. De StowBox moet verplicht op de begane grond worden geplaatst. Door het hoge gewicht is deze nl. niet te stapelen, omdat het hefvermogen van een heftruck flink afneemt vanaf een bepaalde hoogte. Opslag op de begane grond gaat wel op basis van beschikbaarheid en heeft een toeslag. Dit vindt u in onze prijslijst.
    3. Er wordt per direct € 50,- in rekening gebracht als onderhoudsbijdrage voor de aanhanger. Dit is een reservering voor de banden, as, rubbers, koppeling en frame. De aanhanger heeft op dit soort ritten een buitengewone slijtage te verduren.
    4. U kunt niet meer met deze inhoud bij ons vertrekken, want wij kunnen niet de verantwoordelijkheid dragen om een klant hier te laten vertrekken met een te zware StowBox. Hoe dan ook zult u dus de goederen in meerdere malen, of via meerdere vervoermiddelen moeten verplaatsen.
  • Wat zijn de consequenties van het te laat retourneren van de StowMover aanhanger?
    image

    Omdat er veel meer StowBoxen zijn dan aanhangers, betekent dit dat het aanhangergebruik zorgvuldig wordt gepland. Het kan dus zijn als u de aanhanger een halve dag reserveert, deze voor het andere dagdeel is verhuurd aan een andere klant. Uiteraard plannen wij dit niet op de minuut, maar veel langer dan een dagdeel speling is er niet.

    Wanneer u i.p.v. een halve dag tóch een hele dag nodig heeft, voldoet niet slechts het prijsverschil tussen een halve en een hele dag. Wij hebben immers iemand die ook een halve dag wilde huren een alternatief aan moeten bieden. U dient op dat moment dus een extra halve dag te huren. Prijzen hiervoor vindt u in onze prijslijst.

  • Heb ik een witte plaat nodig om de StowBox te mogen vervoeren?
    image

    De StowMover, de speciale aanhanger om de StowBox te mogen vervoeren, is voorzien van een eigen kenteken. Een kopie van de kentekenpapieren ontvangt u bij vertrek. U heeft dus geen witte plaat nodig

    Wellicht overbodig: er is geen verband tussen een aanhanger met eigen kenteken en het rijden met B-rijbewijs.

  • Heb ik extra spiegels nodig voor het vervoer van de StowBox?
    image

    Nee, de StowBox is 1,80 meter breed, zodat er geen extra spiegels benodigd zijn. Slechts een B-rijbewijs, trekhaak en een auto met 1300KG trekgewicht zijn voldoende.

    De StowBox is voorzien van extra breedtelampjes, zodat u bij het inparkeren of manoeuvreren over rotondes altijd goed zicht hebt op de uiteinden.

  • 7.Self Storage ruimtes
    Deze categorie behelst de veelgestelde vragen over onze self storage ruimtes. Desgewenst heeft u 24 uur per dag toegang tot deze ruimtes.
  • Wat voor Self Storage Ruimtes biedt Salland Storage?
    image

    In principe is the-sky-the-limit. In overleg met de klant, vaak ondernemers, kunnen wij veel zaken realiseren in de Self-Storage ruimtes. Denk hierbij aan maatwerk afmetingen, materialen, schappen, opbergmogelijkheden, hulpmiddelen zoals (kracht)stroom, water&afvoer, verlichting, sensoren, alarm, camera's, etc.

    Wanneer u voor een langere huurperiode de ruimte wilt huren, is dit kostentechnisch zeer gunstig om te realiseren. Wij denken graag met u mee, zodat u de ruimte zo goed mogelijk kunt benutten. Het beste kunt u hiervoor een afspraak maken om samen de mogelijkheden eens door te nemen.

  • Kan ik de Self-Storage ruimtes makkelijk bereiken per auto?
    image

    Ja, u kunt de auto droog vóór de ruimtes parkeren. U kunt dus altijd droog in en uitladen en hoeft nooit ver te lopen. Ook zijn laad- en los middelen aanwezig. Indien beschikbaar kan er ook gebruik van een heftruckservice worden gemaakt.

  • Wat zijn de bezoektijden voor de Self Storage?
    image

    Er zijn 2 soorten bezoektijden bij Salland Storage.

    1: Maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 16.30 en zaterdag van 9.00 tot 14.00. Dit zijn de openingstijden van de milieustraat. Tijdens deze tijden heeft u slechts de verantwoordelijkheid over uw eigen ruimte, die u onbeperkt kunt bezoeken.
    2: 24 uur per dag. Dit kan ook, maar op dat moment ontvangt u eerst een alarminstructie en heeft u de verantwoordelijkheid voor het afsluiten van niet alleen de ruimte, maar ook het pand. Dit is overigens een logische procedure.

  • Nemen jullie zendingen aan?
    image

    Ja, u kunt ons machtigen om zendingen aan te nemen indien u niet aanwezig bent. De zending wordt dan in uw opdracht door ons getekend en in uw ruimte geplaatst.

.

Snel meer weten? Bel (0570) 629 231

Salland Storage speelt in op de behoefte naar het huren van goedkope veilige tijdelijke opslag, inboedelopslag, opslagruimte, kantoorruimte, bedrijfsruimte, praktijkruimte en vergaderruimte voor de stedendriehoeken Deventer, Zutphen, Arnhem, Apeldoorn en Zwolle voor zowel particulieren als bedrijven
Duurstedeweg 6
Deventer
Salland
7418 CK
Netherlands
Phone: 31 570 629 231